onsdag 1 september 2010

Det är mycket nu...

Ja man vet inte var man skall börja för det händer massa i vårt liv just nu. Livet efter mammaledigheten har börjat med allt vad det innebär. Har under två veckor skolat in Linnea på dagis(för mig kommer det alltid heta dagis) och första veckan var inte rolig för Linnea var ganska ledsen och tyckte mest lärarna var läskiga. Första veckan var hon dock inte själv på dagis utan jag var med hela tiden.

Andra veckan gick det bättre och bättre och när dagen kom när vi skulle lämna en timme så hade allt gått jättebra så efter andra veckan kändes det inte alls så jobbigt som första.

I måndags började då allvaret. Linnea skulle vara själv på dagis 6:30-16:30 under tiden som jag skulle börja jobba. Linnea blev ledsen när jag skulle lämna henne på dagis och det var ingen rolig känsla att köra till jobbet för min första dag på 1 1/2 år. Kroppen var närvarande men hjärtat var någon annanstans. Hela dagen bara längtade jag att få hämta min älskade snutta...

När jag kom för att hämta henne satt hon lycklig i sandlådan med fröken och såg knappt att jag kom. Allt hade gått toppen...hon hade ätit bra alla måltider och sovit två timmar!!!! va skönt det kändes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar